Citroën C4 Cactus Airflow koncepció: 2 l/100 km

Radikális aerodinamikai átalakítással és tömegcsökkentéssel akár két literig lefaragható a C4 Cactus fogyasztása.

A C4 Cactust tovább optimalizálták áramlástanilag. Az eredmény: 2 literrel is beériA C4 Cactust tovább optimalizálták áramlástanilag. Az eredmény: 2 literrel is beéri

A Citroën a közelgő Párizsi Autószalonon fogja élőben is megmutatni a C4 Cactus Airflow 2L koncepcióval, hogy milyen hibrid megoldással képzeli el a jövőt. A Peugeot egy kisebb autóval ígért 2 literes fogyasztást, a C4 Cactus tanulmányban viszont az a pláne, hogy akár családi autónak is használható. Az Airflow 2L elején zárhatóak a légbeömlők (ahogy a lenti videón jól látszik), csak ezzel a trükkel 20 százalékkal tudták csökkenteni a közegellenállását. A zsaluk automatikusan nyílnak és csukódnak, hogy mindig a külső kondíciókhoz és a vezetései helyzethez igazodóan elegendő levegőt kapjon a hűtőrendszer. A keréktárcsák tovább javítják ezt, a rájuk ható centrifugális erő nagyobb sebességnél zárja a beépített zsalukat, alacsony sebességnél ahol ez kevésbé számít, nyitva marad a felni.

A hajtásrendszer elemei, elöl a hagyományos motor, hátul a sűrített levegősA hajtásrendszer elemei, elöl a hagyományos motor, hátul a sűrített levegős

Maguk a kerekek 19 colosak, és olyan virsli gumik vannak rajtuk, mint a régi Citroëneken − a keskeny és nagy gumival lehet spórolni, főleg ha alacsony gördülési ellenállású. A kerekek felé egy külön kialakított légcsatorna tereli a levegőt az első lökhárító irányából, a nagy felületű külső tükröket meg elhagyták, helyettük kamerák néznek hátra. Hogy kisebb legyen az autó tömege, karbonszálas műanyag elemekre cserélték a szériakivitelen fémből készült dolgokat, mint a padló, a tető és az ajtók. 100 kilót spóroltak így az eleve pehelysúlyú Cactus tömegén. Az autót a PSA legújabb Hybrid Air hajtásrendszere mozgatja. Elöl a 82 lóerős, feltöltés nélküli, 1.2-es PureTech benzines a hátsó tengelynél meg a sűrített levegővel dolgozó motor.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.