Citroen C3 Picasso

Citroen C3 Picasso 1,4
Információk a Citroen udvarábólAz hogy a formája tetszik-e valakinek vagy sem az ízlés dolga. Ahogyan a színe is. Nekem tetszik ez a „zöld szín”. Amikor először beültem és körülnéztem igen vegyes érzelmeim lettek. Nekem egy kicsit túl sötét a bel tere. Ha az ember Xsara Picasso-ból ül át akkor a kormány körül minden ismerős lesz. Ugyan azokat a kezelőszerveket találjuk itt mint a régi Pikacsúba. Érdekes , hogy bár ugye csak középső felszereltségi szint a Collection azért tempomat már van benne.  A kijelző a Picasso-kban megszokott helyen, vagyis fent középen található.  Amit sokan hiányoltak, itt már van fordulatszámmérő is.

 

 

Az utastér amúgy kényelmes, az ülések kellemes tapintásúak és megfelelően tartanak is. Amit hiányoltam: Nincs az első üléseknek kartámlája és a hátukról is hiányzik az asztalka. A váltó jól kézre esik és szerintem egész pontosan kapcsolgatható.

 

 

Az első pár kilométer tapasztalata, hogy biza az 1.4-es  94 lóereje és harmatos forgatónyomatéka (135 nm.) nem éppen az örömautózást szolgálja. Mondjuk nagy csodára azért sem számítottam, mert a párom sima C3-sa sem rakéta az 1.4-es motorral. A váltót viszont bátran használhatjuk, és ha időben visszaváltogatunk, elég dinamikusan lehet haladni. Ilyenkor viszont ne nézzük a pillanatnyi fogyasztás mérőt, mert igen csúnya nagy számokat tud kiírni. 🙂

Ez az autó, amit ha egy kicsit „vagánykodni” is akarunk vele, akkor nem érdemes benzinmotorral venni. Mondom ezt úgy, hogy szerintem a gázolaj az munkagépbe (traktor) való.

Az első hét tapasztalatai:

Az utastér kényelmes még a gyerekeknek is tetszik.  Első ránézésre az oldalzsebek nem túl nagyok, de legnagyobb meglepetésemre a másfél literes üdítős palack mégis belefér. Amit hiányoltam, hogy nincs hová rakni a napszemüveget. Óriási kihasználatlan helyek vannak a műszerfalon. Jó ötlet a kettős fenekű csomagtartó, de ha valamit az alsó részébe akarunk rakni, nincs hová tenni a cuccot amíg felnyitjuk az alsó rekesz fedelét.

Nagyon tetszik viszont a tükrök mérete, jó nagyok és tökéletesen be lehet állítani őket.  Az autó egyik előny e, hogy nem sok van belőle még az utakon így könnyű egy nagyobb parkolóban is megtalálni. 🙂

A fogyasztása viszont szerintem tragikus, rövid távokon használtam ugyan és, természetesen, klímával, de sokallom a 8,8 literes átlagfogyasztást. Nem sokkal eszik kevesebbet városban, mint az én 1,8-as Picasso-m.  A különbség viszont óriási, ami a dinamikát illeti. Egyre inkább arra a véleményre jutok, hogy az alapmotorral nem célszerű megvásárolni ezt az autót.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.