TUBIK tanulmányautó

EGYETLEN PILLANTÁSSAL ÁTLÁTHATÓ…

A tanulmány a kedvesen csak TUB becenévvel illetett legendás Citroën Type H vonalaiból merít, ezt a formavilágot a Citroën tervezőmérnökei olyan merész stílussal és anyagokkal párosították, amelyek a kifinomultság és a kényelem tekintetében a legmagasabb szintű elvárásoknak is megfelelnek.

A híres elődjéhez hasonló felépítésű (szélessége 2,08 m, magassága 2,05, hosszúsága 4,80 m) Tubikban akár kilenc személy is utazhat.

 

… ÉS VILÁGRA NYITOTT SZILUETT

Az egyszerű, ám esztétikus külső felületekből alig kivehető az utastérre nyíló széles panoráma ablak.
A vezető oldali ajtó felfelé nyílik, míg a jobb oldali ajtó körbefutó vonalának köszönhetően a teljes utastérhez hozzáférést biztosít.

LOUNGE JELLEGŰ UTASTÉR

A Tubik a « lounge » legtisztább szellemében fogant otthonos védőburkot kínál utasainak, amelyben az ülések változatos elrendezési lehetősége (félig fekvő helyzet, egymással szembeállítható ülések…) a maximális kikapcsolódást szolgálja. A Tubikkal az utazás éppen olyan fontossá válik, mint az úti cél.

Színek és anyagok

A lounge jellegű, otthonos utastérben a belsőépítészet- és design világából kölcsönzött anyagokat találunk: filc üléslapok, selyemborítású háttámlák és ajtókárpitok, bőr bevonatú padló.

Láthatóság

Kilátni enged, ám belátni nem a hagyományos arab építészetből kölcsönzött, rácsos ablak, a moucharabia, amely a színezetlen, széles panoráma szélvédővel együtt kivételes kilátást nyújt az utasoknak, miközben eltakarja őket a külvilág elől.

Alakítható belső tér

Az utasok tetszésük és igényeik szerint rendezhetik el a három sorban elhelyezett üléseket, így mindig az adott helyzetnek megfelelő maximális kényelemben utazhatnak. A középső sor ülései asztalka helyzetbe is állíthatók, illetve lehajtva az utolsó sor alá rejthetők (így egy közel 2 négyzetméteres hely szabadul fel), vagy teljesen kihajtva akár kanapévá is alakíthatók.

 

CREATIVE …

A Tubik kormánya mögött a vezető a vezetőhely köré épült csúcstechnikás környezetben találja magát.
A Citroën formatervezői által ciklotronként (részecskegyorsító) nevezett vezetőtérben egyetlen körív mentén helyezkedik el a vezetőülés, a pedálok, a kormány és a head-up display kör alakú kivetítője.

…TECHNOLOGIE

A vezetőülésben elhelyezkedő “parancsnokot” digitálisan azonosítja a csúcstechnikás rendszer.
A head-up display kijelzőről és a kormány közepén található képernyőről a vezető a jármű irányításához szükséges összes információt leolvashatja.
Az autó mögötti tér szemmel tartása érdekében egy képernyő gondoskodik a tolatókamera és a hátralátást biztosító kamerák képeinek kivetítéséről.

A KÖRNYEZET KÍMÉLETE

  • Hybrid4 technika

  • 22 colos kerekek

  • Hidroaktív felfüggesztés

Hybrid4 technika

A Hybrid4 technikának köszönhetően a Tubik CO2-kibocsátása nem nagyobb egy hagyományos limuzinénál.
A teljesen hibrid hajtás megnöveli az autó hatótávolságát és négykerékhajtású módban optimális meghajtást biztosít.

22 colos kerekek

A Tubik 22 colos keréktárcsákkal és alacsony gördülési ellenállású, úgynevezett «tall & narrow» gumiabroncsokkal készül, amelyek az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez is hozzájárulnak.

Hidroaktív felfüggesztés

A Tubikot hidroaktív felfüggesztéssel látják el, amely a hasmagasság valós idejű vezérlésének köszönhetően állandó hasmagasságot biztosít.
Nagy sebességnél pedig leengedi az autót, hogy a kedvezőbb légellenállás hatására alacsonyabb legyen az autó fogyasztása és CO2-kibocsátása.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.